LIIKLUSES LIIKUDES
Täna oli meil Rohelise Kooli mänguhommik, teemaks transport.
Peidus oli üks sõna, mille lapsed, pidid välja nuputama. Õpetaja keeras ükshaaval tähe ümber ja lapsed häälisid, saades kokku sõna: LIIKLUS
Saime teada, kes millise lliikumisvahendiga lasteaeda tuli (jala, jalgrattaga, autoga või bussiga)
Tegime kehad soojaks ja tuju rõõmsaks ühe liikumismänguga :)
Saime selgeks, mida tähendavad valgusfoori värvid ning kuidas liigelda ohutult.
Igaüks oli üks transpordivahend. Muusika ning rohelise valgusfoori tule saatel hakkasid kõik transpordivahendid liikuma (auto, rong, jalgratas, laev, lennuk jms)
Kui muusika jäi vaikseks ning valgusfoori tuli muutus punaseks, jäid kõik seisma.
Esimene mängupesa
Transpordivahendi liikumisviisi jäljendamine muusika saatel
Transpordivahendi nimetamine ja rühmitamine rõõmsa või kurva maakera juurde ning oma valiku põhjendamine. Kas selle transpordivahendi kasutamine on keskkonnale kasulik või kahjulik? Kuidas see loodust mõjutab? Arutelu: kas kasulikum on sõita bussiga või autoga?
Teine mängupesa
Mõmmik jutuvestja selgitas lastele milliste transpordivahenditega vanasti liigeldi, rääkis nende mõjust ja kasulikkusest keskkonnale ning võrdles tänapäevaga.
Lõpetuseks mängiti pärimusliku laulumängu, hobumängu:
"Hirnu, hirnu hobu halli,
katsu kas saad aiast välja,
kui saad välja, siis saad kaeru,
kui jääd sisse, siis jääd nälga!"
Kolmas mängupesa
Liikumismäng "Rongimäng"
Rongisõit rollimänguna (vedurijuhi valimine, raha otsimine (tammetõrud), pileti ostmine (kuhu sõidad?) rongi peale minemine ning sihtkohta jõudmine.
Rongijuhi komplekt (rool ja kaabu), pilet (lehed), tammetõrud (raha).
Reisijad ostavad pileti.
Rongijuhi valimine ja piletikontroll.
Rong hakkas sõitma.